Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2010. augusztus 12., csütörtök

Gluténmentes kovászos uborka - utólagosan

Jókaja rám szólt, hogy a július 1-jei posztomban beígért gluténmentes kovászos uborkát hiába keresi. Jogos! Most pótolom. Azt tudom, hogy ahány család, annyi kovászos uborka recept. Most legutóbb krumpliszelettel is kipróbáltam, de a legjobb így, a savanyú káposzta levével!
Az uborkát szokásos módon előkészítjük (mosás, két vége levágás, megnyalás < fontos, mert ha csak 1 kis keserű rész is kerül bele, keserű lesz az egész, tapasztaltam! >, majd bevágás két oldalán úgy, hogy a két vég egybenmaradjon). A "duncosüveg" aljára 2-3 szál kapor megy, majd szépen beleállogatjuk az ubikat. Ezután 2/3-áig felöntjük vízzel, amiben sót oldottunk fel. (Ki kell mérni 1 liter vizet, ehhez 1 lapos evőkanál só jön - ez lényeges!) A maradék egyharmadot pedig savanyú káposzta levével öntjük fel. Fontos, hogy NE bolti káposztalé legyen, mert abban vagy tartósítószer van, vagy hőkezelték, így semmit sem ér! RENDES, piaci savanyú káposztalé kell! Van kofa, aki ingyen is ad, mert azt nem nagyon szokták vinni! Érdemes tartani otthon a hűtőben, mert nagyon-nagyon egészséges, salátaöntetnek is kitűnő, vagy akár levest ízesíteni vele, de mindig csak langyos ételhez adjuk, különben az értékes tejsavbaktériumok kinyiffannak!
Na, vissza az ubinkhoz: az üveget lefedjük (csak egy darab fóliával vagy kistányérral), tűző napra tesszük és várunk! Én szeretem már másnap is, mikor még jól ropog, illetve csak akkor szeretem! De mindenki addig érleli, ameddig hagyja! :) (Aki látott már kovászos uborkát, képzelje ide a képét! Aki meg nem látott, annak úgy is hiába mutatnám!)

2 megjegyzés:

  1. Hmmm....én is kíváncsi voltam már, Te hogy készíted:)
    Én még egy kis fokhagymával szoktam felturbózni.

    VálaszTörlés
  2. Gyerekkoromban SOHA nem tett apám fokhagymát (meg borsot, meg egyebeket) a kovászos ubiba, úgyhogy ez nálam is így maradt. :)

    VálaszTörlés