Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2010. szeptember 20., hétfő

1 napig sült szilvalekvár

Már két hete készen van, de csak most jut időm bejegyezni. Jókaja leírása ihletett meg és olyan szerencsés helyzetben vagyok, hogy saját szilvafával (rajta bioszilvával) rendelkezem. Sajna az utóbbi esős időszak nem tett neki túl jót (konkrétan rohadni kezdett), így idén csak ez az első - prototípusnak indult - adag maradt meg.
Kb. 3,5 kg szilvából és 1 dl bio almaecetből áll a recept, valamit tényleg fontos a vastagaljú, rozsdamentes lábos fedővel és a pontosan beállítható sütőhőmérséklet.
Az almaecetet a lábos aljára öntöttem, majd belekerült a megmosott, lecsepegtetett, kimagozott szilva és a 80°-ra előmelegített sütőbe került. 12 óráig volt így benne, aztán botmixerrel kicsit besegítettem (összetrutymóztam) és újabb 12 órát töltött a sütőben. A tiszta üvegbe kimértem, tetőt rácsavartam és a biztonság kedvéért a fejükre fordítottam őket 5 percre, majd vissza. Ezután kerültek végső helyükre. A végeredmény: egy cukor- és tartósítószermentes, tökéletes szilvalekvár! Nem lett túl sok belőle, mint a képen is látszik, de majd talán jövőre! Köszönet a receptért!

2 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy Neked is sikerült!
    Szerintem nagyon finom, én nagyon szeretem. :-)

    VálaszTörlés
  2. Igen, nagyon fincsi. Mondjuk, (majdnem) minden a szilván múlik.... :)))

    VálaszTörlés