Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2010. január 31., vasárnap

Gesztenyés püspökkenyér - glutén- és tejmentes!


Ez a natúr gesztenyepüréből készített sütik 3. változata. Ez is afféle "mindent bele", amit otthon találsz! Nálam ez most a következőképpen alakult: aszalt gyümölcsöket (szilvát, áfonyát, meggyet, körtét, mazsolát) apróra vágtam és 1 dl kókusztejet öntöttem rá. Közben magokat is aprítottam bele: mandulát, diót, paradiót. Ízesítésként fahéjat, vaníliarúd belsejét, őrölt szegfűszeget, kevés apróra tört csillagánizst és (bio) citrom héját kis kockákra vágva. Ha rendelkezünk cukormentes házilekvárral, pár kanállal abból is tehetünk bele, én baracklekvárból 3 evőkanálnyit tettem hozzá - jó szaftos lesz tőle. Belekerült 1 egész banán szintén kis kockákra vágva, majd egy natúr gesztenyepüré csomag. (Papír nélkül! :)) Két tojást kettéválasztottam, a sárgáját 1 evőkanál mézzel és 2 evőkanál felolvasztott kókuszzsírral kevertem ki, majd ment az aszalt gyümölcsös keverékhez. Tettem még hozzá darált mandulát (ez kicsit kevésnek bizonyult utólag, a 3-4 dkg helyett a duplája kellett volna.) és a felvert tojásfehérjét. Kókuszzsírral kikent püspökkenyér formába tettem és 180 °-ra előmelegített sütőbe került. 10 perc múlva mérsékeltem a hőt 150 °-ra és még 35 percig sütöttem. A formában hagytam kihűlni, de egy kicsit még így is lágy maradt, nehezebb volt szeletelni, viszont az íze kárpótolt!
Utólagos megjegyzés: a hűtőben egy éjszakát pihenve már jól szeletelhető! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése