Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2014. január 13., hétfő

Avokádós, borjúmájas quinoa

Tudom, tudom. Már megint ezmiez. Mindjárt mondom, olvass tovább! :)
Ha hiszed, ha nem, ez egy gyors vacsora volt tegnap, és amellett, hogy isteni finom, nagyon sok hasznos tápanyagot tartalmaz. Tudod: nekem ez a fontos, nem a külcsíny!
A quinoáról már többször írtam - ebben az étrendben az elején nem, de később megengedett - gluténmentes gabona-szerűség; egy friss írás most jött velem szembe: http://divany.hu/alapkonyha/2014/01/11/miert_annyira_jo_a_quinoa/ 
Tudom, hogy nem olcsó, mégis érdemes kiszorítani a konyhapénzből egy-egy csomagnyit (most legutóbb pl. az Aldiban láttam bio minőségűt, 800 Ft volt a fél kiló), mert sokáig elég - elvégre nem eszi ezt mindennap az ember, és kiadós. Lehet belőle sós és édes ételeket is gyártani.
A borjúmáj már más lapra tartozik. Nem egyszerű hozzájutni, amit boltban kapni lehet, az inkább a fiatal marha mája - az sem rossz, csak sötétebb a színe és erőteljesebb az íze. Szóval, ha valaki hozzájut valódi borjúmájhoz, becsülje meg! :) Ez az étel elkészíthető egyébként másféle májból is.
Kezdésként megfőztem egy pohárnyi quinoát - először kétszeres mennyiségű vizet öntöttem rá, majd még apránként, ahogy felvette. Kevés zöldséget is adhatunk hozzá (apróra vágott répát, borsót, ami épp van), a vízbe tegyünk sót (vagy bio ételízesítőt).
A májat vékonyan felszeleteltem, és hagytam, hogy szobahőmérsékletű legyen. Ezalatt elkészítettem a fűszerkeveréket: kétféle mustármagot (sárgát és feketét), valamint koriandermagot szárazon megpirítottam (vigyázz: pattog!), majd mozsárba raktam és összetörtem. Tettem még bele egy kevés színes bors keveréket és ezzel szórtam be a májat. (Só nem volt benne!!) Kevés olívaolajat öntöttem egy serpenyőbe és felmelegítettem. Nem kell forróra, csak épp sercegjen a máj, mikor belerakjuk! A szeletek mindkét oldalát 1-2 percig sütöttem (ha tovább sütöd, megkeményedik!), majd tányérra szedtem és akkor sóztam meg. Kicsit még hagytam állni, majd néhány szép szelet kivételével apróra vágtam.
Egy puha avokádót meghámoztam, kockára vágtam és összekevertem a májjal és a főtt quinoával.

Tálalógyűrűbe kanalaztam, a gyűrűt lehúzva szépen egyben maradt. Ennek a tetejére fektettem egy szép szelet májat és egy szál újhagymával díszítettem. (Az esti, gyors fotózás miatt a képek nem a legjobbak.)
Jó vóóót. :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése