Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2010. július 14., szerda

Kánikulai halgombócok sóska-pestoval


Délelőtt kincsekkel megrakodva tértünk haza mamáéktól, a kertből. Kaptunk málnát, zöldbabot, cukkinit, sóskát és egy balin típusú hal egy darabját. Ez utóbbi kettőből készült az ebéd.
A sóska olyan harmatfriss volt, hogy nem volt szívem megfőzni (pláne ebben a melegben), így - "lesz, ami lesz!" - nyersen tettem a turmixba, 2 marék áztatott dióval, kevés hagymával, sóval, olívaolajjal és vízzel. Meglepően kellemes íze lett, épp csak egy csöpp mézet tettem hozzá.
A balinról tudni kell, hogy nagyon szálkás, viszont rettentő finom fehér húsa van. Mire kiszedegettem a szeletekből az Y-okat, meglehetősen ronda formáját mutatta. Mind1, megsóztam, kevés citromlével, petrezselyemmel és fokhagymával fűszereztem, majd megsütöttem pár perc alatt olívaolajon. Mondanom se kell, püré lett. Ebből jött az ötlet: legyenek gombócok. Úgyis még1x át akartam morzsolni, hogy tutira elkerüljük a fulladásveszélyt (nekem már akadt a torkomon szálka: 1,5 órát küzdött a doki az ügyeleten, mire kiszedte!!!), így a megsült halhúst még egy kis sóval, fokhagymával, citromlével, petrezselyemmel és 1 kanál útifű maghéjjal összegyúrtam és pingpong labdányi golyókat formáztam. 
A tányér aljára került a pesto, ezekre ültek a golyóbisok. Kicsit félve tálaltam a Delikvensnek, de 5 perc után már üres volt a tányér! :)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése