Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2012. március 3., szombat

Medvehagymás borda kapros zöldbabbal, hamis krumplipürével, nemzeti salátával :)

A jó hosszú cím után röviden megpróbálom összefoglalni az elkészítést.
A hús lehetne akármilyen, de ez most kecskének bordája. Besóztam, borsoztam és olívaolajjal elkevert medvehagymás krémmel kentem meg. Lefedve 2 órát sütöttem.
A zöldbabot megpároltam kevés sós vízben, a végén apróra vágott kaporral szórtam meg. A hamis krumplipüré karfiolból készült. :) A zöldséget rózsáira szedve sós, őrölt köményes vízben megfőztem. A feléből egy másik étel készült (amit majd posztolok), a másik felét leturmixoltam 1-1 ek. kókuszzsírral és -krémmel, majd reszelt szerecsendió adta meg a krumplipüré-jelleget. :)
A nemzeti saláta a színei miatt kapta persze a nevét (meg a kokárda jellege miatt- elvégre közeledik márc.15.), de a hozzávalók nem hazaiak... :(
Rukkola, reszelt sörretek, újhagyma és paprika darabok öntettel, mely Jamie Flavour Shaker-jében készült: petrezselyem, só, olívaolaj, citromlé. Csodásan krémes öntet lesz belőle...

4 megjegyzés:

  1. Guszta ez az akármi. Én szeretem a dolgokat a nevén nevezni. Ha pédául az étel kecskehúsból készült, miért nem lehet azt írni? Miért hamis krumplipüré, ha az karfiol?
    A medvehagymás krémet Te készítetted? Vagy lehet kapni? Én még nem láttam.
    A piros-fehér-zöld kombinácíó szellemes. Tényleg már csak 12 nap nemzeti ünnepünkig.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Hobbychef!
      Mint a címében is olvashatod, ez egy speciális blog. Beteg és/vagy problémás gyerekek szüleinek próbálok ötleteket adni egy speciális diétában. A leírásban ott van, hogy kecskehúsból van a borda, de el lehet készíteni disznó- vagy marhahúsból is.
      A krumpli nem megengedett a diétában, de sok szülőnek gondot okoz, hogy mivel helyettesítse, ezért írtam így.
      A medvehagymás krémet én készítettem. Sóval daráltam le és olívaolajjal kevertem össze, üvegben is raktam el, illetve egy részét lefagyasztottam.
      Köszönöm észrevételeidet!
      Üdv:
      J.

      Törlés
  2. Fontos az a hamis krumplipüré... vasárnapjaink alapja és öröme:) Jól néz ki minden.

    VálaszTörlés