Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2012. március 2., péntek

Fantasztikus sült-cékla-cukorrépa-püré

Így tél vége felé az ember még megpróbálja összevadászni a pince alján található maradékokat, amiből némi vitaminpótlásra tehet szert. No, én találtam még fonnyatag céklát és cukorrépát, ami viszont könnyen átvarázsolódott mennyei csemegévé...
Először is beáztattam őket langyos vízbe pár órára, hogy magukhoz térjenek. Aztán erős konyhai kefével alaposan megmostam mindet, a cukorrépát fel is daraboltam, mert nagy méretűek voltak a céklához képest. Egy tepsit jó nagy sütőpapírral kibéleltem, beletettem a zöldségeket, megsóztam, kevés rozmaringágat téptem rá, majd 1-2 ek. olíva olajjal öntöztem meg. A sütőpapírt összecsomagoltam, így egy helyes kis batyuban kerültek a sütőbe, 170 °-ra, jó másfél órára.
Mikor kihűlt, meghámoztam, feldaraboltam és már akkor is isteni volt ( a cukorrépa semmihez sem hasonlítható így sütve, de talán egy édesebb fajta krumpliként el lehet képzelni...).  De aztán jobbnak láttam pürét készíteni belőle, ami őrölt római kömény és koriander, só valamint 2 ek. kókuszkrém hozzáadásával történt. Ehhez aztán remekül ment a sült libacomb és díszítésül a csírakeverék.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése