Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2013. január 20., vasárnap

Fűszeres almaleves

Ezt a levest még Karácsonykor csináltam, nagyon ízlett mindenkinek. Az ízvilága különösen illett az ünnephez, hiszen mézeskalács fűszerkeveréket használtam. A különféle márkák közül nekem a Lucullus jött be legjobban, mert ebben csak fűszerek vannak, se cukor, se egyéb aroma. Bátran lehet használni, nem csak mézeskalácshoz! 
4 nagy almát meghámoztam, felkockáztam és 1 liter enyhén citromos vízben feltettem főni. Fél marék aszalt szilvát is tettem hozzá, valamint az említett fűszerből fél mokkáskanállal és egy csipet sót. Mikor megpuhult az alma, pár kockát összeturmixoltam kevés lével és ehhez adtam 1-2 dl kókusztejet. (Lehet még sűríteni 1 kiskanál kókuszliszttel v. mandulaliszttel, ezt is ekkor adjuk hozzá.) Még egyet forralunk rajta, majd hagyjuk hűlni. Megkóstoljuk és ha nem érezzük elég édesnek, akkor teszünk bele 1-2 evőkanál mézet. Langyosan és hidegen is finom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése