Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2013. január 12., szombat

Meggyes császármorzsa - avagy mentsük, ami menthető :)

Aki gluténmentes étrenden van, tudja, milyen nehéz a glutén "ragasztó hatása" híján egyben tartani a süteményeket. Vannak bevált praktikák, de van, mikor semmi nem jön össze. Most velem is ez történt. Meggyes palacsintácskákat akartam sütni a Delikvensnek, azonban kevés volt itthon a kókuszlisztem, illetve minden más is elfogyott... Gondoltam, hogy azért teszek egy próbát. Mikor aztán sütés közben morzsáira esett szét, felismertem a Lehetőséget a Gyengeségben. :))) Beugrott, hogy a császármorzsa épp így néz ki, úgyhogy az lett belőle.
Egy személyre a következő mennyiséget vettem: 1 tojás kikeverve 1 ek. kókuszkrémmel, késhegynyi vaníliaporral, 1 ek. olvasztott kókuszzsírral, 2 ek. kókuszliszttel, kevés meggylével és pár szem meggyel (fagyasztott, felengedett állapotban). Palacsintatészta sűrűségűnek kell lennie. A serpenyőbe teszünk 1 ek. kókuszzsírt és közepes tűznél állandóan kevergetve 5-6 perc alatt morzsásra sütjük (tutira sikerül!!!).
A végén megpöttyöztem egy kis házi baracklekvárral, de anélkül is finom. A Delikvens nem panaszkodott... :)

2 megjegyzés:

  1. Ezt már én is feltaláltam:) Épp kókuszlisztből akartam palacsintát sütni, és nem sikerült, hát császármorzsa lett belőle:) Azóta a paleocsintát gesztenyelisztből sütöm:)

    VálaszTörlés