Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2014. június 1., vasárnap

Epres, balzsamecetes spárgasaláta buggyantott tojással

Ugyan lassan a végéhez közeledik, de még kihasználhatjuk a spárgaszezont. Bár én a zöld színűt jobban szeretem, néha azért a fehérből is készül valami finomság. Mint most is. :)
A spárgát megmostam, letördeltem a végét, meghámoztam, 2 cm-es darabokra vágtam, majd sós-citromos vízben roppanósra főztem. Az epret megmostam, kicsumáztam, majd negyedekbe vágtam. A rukkolát is megmostam, összetépkedtem. Egy serpenyőben szalonnacsíkokat pirítottam, jó minőségű balzsamecetet adtam hozzá (1-2 kiskanálnyit) és hozzáadtam a spárgát, de már nem pirítottam tovább, csak összekevertem és kicsit állni hagytam.
Egy másik edénybe vizet forraltam, sót és ecetet tettem bele, majd a tojásokat óvatosan feltörve beleengedtem és kb. 2 percig főztem, aztán kiszedtem, szűrőn kissé lecsöpögtettem.
A tányérra halmoztam a rukkolát, majd a spárgát az eperrel. A buggyantott tojást ráhelyeztem és kissé megvágtam, hogy a sárgája kissé kifolyjon. Isteni vacsora vagy könnyű délutáni nasi. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése