Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2010. szeptember 28., kedd

Válság helyett: libamájszeletek kakukkfüves, rókagombás raguval

Nem, nem őrültem meg! Tényleg ez volt a mai kaja, pedig nem nyertem a lottón! Az úgy volt, hogy kedd lévén piacra mentem. Ott láttam meg a friss kacsahájat, amiből 60 dkg-t vettem. Szép darab libamáj nézelődött az egyik pultban 7990 Ft/kg-os áron. Majd látom kiírva: libamáj 1290 Ft/kg! Na, mondom, ez lesz a nekem való! Kiderült, hogy ez a sima, "mezei" libamáj, szegényeket nem tömték agyon kukoricával, hanem normális ellátásban részesültek! Mivel már csak 60 dkg-nyi volt belőle, elhoztam az összeset. Nem mondom, szerencse is kell a jó alapanyag beszerzéshez, pont mint annak idején az őskori vadászatokon. :) A rókagomba is nagyon kellette magát az árusoknál, és bár 2800 Ft kilója, 10 dkg-t még megengedhettem magunknak.
Az elkészítés menete a következő volt. Összekockáztam a hájat, 2dl vizet öntöttem rá és elkezdtem kis lángon kisütni. Közben 1 szép nagy padlizsánt félbe, majd szeletekre vágtam, megsóztam, némi paprikaszelet társaságában kevés kacsazsíron puhára pároltam. 
Mikor a töpörtyű készen volt, kihalásztam, megsóztam és próbáltam nem befalni mindet egyszerre. A kisült zsírt picit megsóztam, a lángot teljesen levéve beleraktam a libamájdarabokat és fedő alatt épp csak bugyborékoltatva nagyon lassan sütöttem.
A rókagombát megtisztítottam, a nagyobbakat 4-be, a kisebbeket félbevágtam. A kacsazsírból 2 evőkanálnyit kiloptam, rajta egy fej hagymát apróra vágva megpároltam, közbe sóztam. Kevés friss kakukkfű levélkét és a gombát hozzáadtam és k. 5 perc alatt készre pároltam. Tálalásnál a padlizsánszeleteket friss reszelt répával és csírákkal szórtam meg, mellé tettem a libamájszeleteket és rókagombás ragut.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése