Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2012. január 17., kedd

Zsályás májával töltött nyúlfilé

Friss nyúlfiléhez kerestem receptet, meg is találtam egy weboldalon, aminek közzétételét nem támogatja ez a webszerkesztő. Szokásomhoz híven ezen is változtattam, mert a zsálya nagyon kívánkozott ebbe a fogásba.
A filéket tehát leoperáltam a gerincről, rajtahagyva még azt a nagyobb, csont nélküli húslapot is, ami a nyúl hasi részét fedi. 
A májat késsel elkapartam, valamint hozzátettem a nyúlháj egy részét is (jó kövér, téli nyulak voltak), azt is elkaparva. Csak só, kevés bors, leheletnyi fokhagymapor és bőven zsálya ment bele, igaz, most nem a frissből, hanem a morzsolt-szárítottból.
A filéket óvatosan szétnyitottam, gyengén besóztam, majd (cukormentes) mustárral kentem be vékonyan. Erre került a "májkrém". Feltekertem és szalonnaszeletek társaságában jól záródó sütőedénybe tettem. (Előtte még löttyintettem rá kevés fehérbort.) Nem kötöztem, tűzdeltem össze, szépen egyben maradt!
És igen, a 75-80°-os sütőbe került nálam is, 3 órán keresztül sült.
Nagyon finom, nedvdús maradt az egyébként könnyen kiszáradó filé és a máj is fantasztikusan krémes lett! Ez a lassú sütés nagyon jól bevált, más alapanyaggal is ki fogom próbálni!

3 megjegyzés:

  1. Gratula, nagyon finom nyúlételt sötöttél.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon-nagyon ugyes vagy.Az osszes kepen nagyon guszta minden. Puszi:Judit, Csongi,:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, hogy megtaláltál! Írhatnál rendes emailt vagy üzit is! :)))

      Törlés