Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2013. április 12., péntek

Bombajó gomba - avagy gazvacsora :)

Tény, hogy gombás receptekkel ritkán jelentkezem. A termesztett gomba nem a kedvencem, erdeihez meg ritkán jutunk. Ma azonban olyan szép barna csiperkét láttam a zöldségesnél, hogy elcsábultam. Na meg már ötletem is volt egy ideje, mivel nemrég töltött gomba volt az egyik családi ebéden és egyből kigondoltam, hogyan lehetne ezt gaps-osítani. :) Az igazsághoz még az is hozzá tartozik, hogy olyan "zöld - éhségünk" van, hogy nehezen türtőztetjük magunkat a primőrök előtt...., de aztán mindig eszembe jut a sok vegyszer, amivel elérték ,hogy ilyen hamar, ilyen szépre növekedjenek. Így aztán körül néztem a kertben - azon a részen, ahol a kutya sem jár :), mit lehetne összegyűjteni a vacsorához! A medvehagyma egészen szépen kidugta a fejét, valamint találtam szép csalán leveleket, pitypangot és tyúkhúrt. Na, most sokan nagyokat nézhetnek, pedig ezek mind ehetőek, sőt finoman elkészíthetők.
A gombákat tehát megtisztítottam, a tönkjüket kitörtem és apróra összevágtam. 3 evőkanálnyi olajon egy kevés felkockázott szalonnát [vegák kihagyhatják! :)] és egy fej apróra vágott hagymát átsütöttem, tettem hozzá egy 10 cm-es póréhagyma darabot felszelve, egy marék csalánt és a többi zöldet összevágva, majd a gombaszárakat. Sóztam, fehér borssal, friss kakukkfűvel, valamint egy csöpp citromlével ízesítettem és pár percig együtt sütögettem, majd elzártam a gázt. Mikor kissé lehűlt, hozzáadtam 1 egész nyers tojást és egy evőkanál útifűmaghéjat (ennek híján lehet maglisztet is). A gombakalapokat kissé megsóztam és egy-egy kiskanálnyi tölteléket kanalaztam beléjük. (Volt, amibe többet is sikerült.) Előmelegített sütőben 20 percig sütöttem, de nem mindet, mert néhányat "ki is rántottam", kíváncsi voltam, ez hogy sikerül... Jó lett. :)) Először a maglisztbe, majd tojásba, meg újból a lisztbe forgattam és lassan, óvatosan sütöttem a serpenyőben. 
Tálaláskor alulra párolt kelkáposzta került, majd - a kimaradt töltelékből és a panírozásból maradt tojásból készült - lepényt raktam rá, erre a gombafejeket (egyet kettévágtam, hogy látszódjon a töltelék), majd a tányér szélére biggyesztettem a "giz-gazokat"! Menjetek ti is ki a rétre, erdőbe, kertbe szedni! :)))



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése