Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2013. június 18., kedd

Bazsalikomos - illatos jércemell zöldborsópürével, rózsazselével, bébirépával

Na, jó, kicsit túllőttem a célon. Talán túl ünnepire sikeredett ez a keddi ebéd. De hát betudom annak, hogy be vagyunk szorulva a szobába (a teraszon 42 fok, idebenn csak 25!) és valahogy el kell foglalni magát az ember lányának... :))) Előre is elnézést mindenkitől, akit ez zavar! :D
Szóval a jércemellet (nevezhetjük csirkemellnek is, de ez házi és fiatal baromfi volt) besóztam, friss, vágott bazsalikommal megszórtam és leöntöttem egy kevés házi rózsaszörppel. Egy éjszakát így pácolódott.
Másnap kacsazsírt hevítettem és a húst beletéve 20 percet pároltam kis lángon fedő alatt, majd kicsit fedő nélkül. Maradt jó kis szaftja, ami pont jól jött, mikor felszeleteltem a husit - így nem száradt ki.
A borsópüréhez egy kis fej hagymát megfonnyasztottam olajon, majd ráraktam a borsót, megsóztam, kevés vizet öntöttem alá és fedő alatt puhára pároltam (kb. 10 perc). Bár tudom, hogy a borsópüréhez autentikusan menta dukál, én azonban ki nem állhatom (ezt az egy fűszert talán), így helyette petrezselymet, bazsalikomot és egy kis sárgarépa zöldjét vágtam bele, majd összeturmixoltam. Közben  adtam hozzá még egy kevés vizet és egy kanál útifűmaghéjat, hogy biztosan összeálljon, bár valószínűleg enélkül is jó. Nagyon szép színű, jó állagú és (ami legfontosabb) ízletes püré lett belőle.
2 dl rózsaszörpbe beleraktam 2 átlátszó zselatinlapot, hagytam megpuhulni, majd lassan felmelegítettem, összekevertem (pár perc). Kiöntöttem egy kis tálba, betettem a hűtőbe, hogy megdermedjen, ezután kis kockákra vágtam. 
A bébirépákat pár perc alatt megpároltam.
Tálaló gyűrű segítségével megformáztam a borsópürét, ráhelyeztem a jércemell szeleteket, köré raktam a zselékockákat, pár szál rukkolát, salátát és a répákat.
Nem sokáig maradt ilyen szép.... mert elfogyott. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése