Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2013. július 6., szombat

Provence-i apróhús

Ez a kaja megint úgy készült, hogy nekiálltam és még nem tudtam, mi lesz belőle. :))) Szerencsére nem mákos tészta lett. :P Mikor elkészült, még akkor sem volt ötletem, milyen nevet adjak neki, elkezdtem hát nézegetni a recepteket a neten, így derült ki, hogy ez leginkább a provence-i csirkéhez hasonlít.

A sertés apróhús adott volt (kb. 80 dkg), és azt is tudtam, hogy az öntöttvas lábosomban szeretném elkészíteni a sütőben sütve. Egy nagy hagymát megpucoltam és félbe, majd karikára vágtam, majd a házi, füstölt szalonnából vágtam 4 szeletet. A kertben összevadásztam a zöld fűszereket: kakukkfüvet, rozmaringot, bazsalikomot, zsályát, petrezselymet, morzsányi levendulát és kis darab új fokhagymát. A fűszereket apróra vágtam, a húst besóztam, majd mindent a tálba öntöttem, jól összekevertem. Öntöttem rá még 1 dl olívaolajat és 2 dl vörösbort. Lefedtem, a hideg sütőbe raktam és két órát közepes lángon sütöttem. Közben néha belekukkantottam, egyszer még egy kis vizet is öntöttem rá, mert úgy láttam, kevés a lé. A végére ez aztán elpárolgott, a hús omlós, de kissé meg is pirult. 
Zöldségkörettel (nem diétázóknak krumplival) és kovászos uborkával kiváló ebéd lett.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése