Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2013. július 21., vasárnap

Cukkinilepény

Már nem először sütöm meg ezt a lepényszerűséget, olyan egyszerű és finom, igaz, nem mindig sikerült "fotóképesre", no de kanállal is ki lehet enni a tepsiből, ha úgy adódik! ;)
Most így készült: egy szép nagy és friss cukkinit meghámoztam, nagy lyukú reszelőn lereszeltem (magok is mehetnek bele, ha nem túl öreg!). Lemértem (!!): 1,3 kg volt, de kevesebb is elég. Jól besóztam, vágott kaporral és fokhagymával fűszereztem. Kicsit hagyjuk állni, majd szűrőbe téve lecsepegtetjük, ki is nyomkodjuk. (Én ezt kihagytam és nem volt jó ötlet - nehezebben sült át a lepény!)
Kevertem hozzá 4 nagy tojás sárgáját, 1 ek. zsiradékot, kb. 8 ek. maglisztet (vegyesen is lehet: mandula-, kókusz-, tökmagliszt) és tojások habbá vert fehérjét.
Alaposan kizsírozott és magliszttel megszórt tepsibe öntöttem és előmelegített sütőben 1 órát sütöttem. (Ha nagyon sül a teteje, vegyük lejjebb a lángot!)
Langyosan vagy hidegen is kiváló!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése