Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2014. január 9., csütörtök

Paradicsomos vese újhagymás kelkáposztaágyon

Régen jelentkeztem új recepttel. Ez nem azért van, mert nem főzök, csak nehéz azért igazán újat (és blogba valót) összehozni. Most viszont úgy érzem, nem árt egy kicsit népszerűsíteni a belsőségeket.
A májon kívül nem nagyon szokás már belsőségeket készíteni, pedig színesíthetjük vele az étkezést, nem beszélve arról, hogy meglehetősen sok koleszterint tartalmaznak, ami a GAPS-betegeknek kifejezetten jó!!! [Nem az ételekben található koleszterintől lesz magas a "rossz" - LDL - szintje, de ez inkább más lapra tartozik. Ajánlom Szendi Gábor oldalát ebben a témában (is).]

Visszatérve a vesére: a legjobb, ha saját nevelésű, vagy bio gazdálkodótól vásárolt sertés alkatrészét vesszük. Megtisztítjuk, több vízben alaposan átmossuk, félbevágjuk.
Kuktában raktam fel főni 1 egész fej hagymával, néhány gerezd fokhagymával, őrölt köménnyel, sóval, borssal, kevés vízzel. Kb. 10 perc elég is volt neki, majd hagytam kihűlni. Egy fej hagymából pörköltalapot készítettem, melybe 3 evőkanál sűrített paradicsomot raktam + plusz egy kevés vizet, hogy mártás sűrűségű legyen. Néhányszor beforraltam (az elpárolgott vizet pótoltam), majd a hajszál vékony szeletekre vágott vesét hozzáadtam. Egy-két perc főzés után már kész is volt. 

A kelkáposztát megmostam, negyedeltem, a torzsáját kivágtam, majd vékony csíkokra metéltem. Egy harmadát beletettem egy lábosba, megsóztam, őrölt köménnyel, fokhagymaporral, karikára vágott újhagymával megszórtam, 1 dl vizet és 1 ek. olívaolajat öntöttem rá, majd még kétszer megismételtem mindezt a maradék kellel. Így biztosan mindenhol éri fűszer egyenletesen. Fedő alatt puhára pároltam, közben megszórtam kevés fekete köménnyel, az íze és a jótékony hatása miatt is. A főzés végén adtam hozzá kevés citromlevet és mézet.
Tálaláskor a kelkáposzta közepére raktam a veséből. 
Próbáljátok ki, nagyon finom - bár nem a legfotogénebb étel! :)


És bepárásodott optikával:





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése