Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2014. január 23., csütörtök

Petrezselymes, rukkolás hamis rizs

Több helyen láttam már ezt a hamis rizst, most én is elkészítettem, mert nem hittem, hogy karfiolból [upsz, lelőttem a poént! :)] ilyen jót lehet csinálni. (Most nem részletezném, miért nem ehetünk rizst, aki már ismeri a gaps étrendet, úgy is tudja...)
Szóval, ezt ma reggel gyártottam frissen, úgy vitte a gyerek az iskolába. Tehát nagyon hamar megvan.
A karfiolt alaposan, váltott vízben megmostam, feldaraboltam és az aprítóban morzsásra (rizsszem nagyságúra) daráltam. Kevés olíva olajon szalonna kockákat pirítottam (ez el is maradhat), majd ráraktam a karfiolmorzsát. Közepes lángon kevergetve sütögettem, de közben öntöttem hozzá kevés vizet, hogy párolódjon is. Sóztam, fűszereztem kevés őrölt köménnyel, korianderrel. Kb. 5-6 perc alatt jó lett. A vége előtt 1 perccel adtam hozzá a petrezselymet, az apróra vágott rukkolát és egy kiskanál kapribogyót.
A kinézete valóban rizsszerű volt, de annál sokkal finomabb! :)) Főételnek is megteszi, de köretnek is jó bármilyen hús mellé. (Lehetne még fokozni: ha sült tojással összekevernénk, akkor kínai tojásos rizs - jellegű ételt kapnánk.)
A kép nagyon gyorsan készült, még a serpenyőben, hogy azért a suliból se késsünk el... :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése