Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2014. március 29., szombat

Medvehagymás zellerropogós

A medvehagymáról már mindent leírtak, amit lehetett, talán csak az nem ismeri, aki egy másik bolygóról csöppent ide. Most egy egyszerű vacsora vagy köret receptjét mutatom meg.
Egy nagy zellergumót meghámoztam, félbe, majd fél centis szeletekre vágtam. Kevés sós, citromos vízben fedő alatt megfőztem. (Kb. 10-12 perc.) Amikor megpuhult, leszűrtem, lecsöpögtettem, majd az aprítóba raktam egy kevés petrezselyem, 8-10 medvehagymalevél, csipet só, kevés citromlé és olívaolaj társaságában. Apróra turmixoltam, hozzáadtam egy tojást és egy-két kanál lisztet. (Tökmagliszttel pikáns, mandulaliszttel selymesebb lesz.) Kis pogácsákat formáztam, majd kevés zsiradékon viszonylag nagy lángon mindkét oldalát ropogósra sütöttem. Jól illik hozzá a fűszeres paradicsommártás.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése