Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2014. március 2., vasárnap

Csülkös rakott karfiol

Na jó, kicsit nagyképű a cím, hiszen a hagyományos rakott karfioltól elég messze van, hiszen se tejföl, se rizs nincs benne, de azért mégiscsak egymásra raktam a hozzávalókat, ugye? :)
A karfiolfejet alaposan megmostam, rózsáira szedtem és kevés sós vízben majdnem puhára pároltam. A füstölt, főtt csülök adott volt, csak vékony szeletekre kellett vágnom. Két nagy fej hagymát és néhány szelet csíkokra vágott szalonnát zsiradékon megsütöttem egy serpenyőben. Ezzel meg is voltak az összetevők. 
Egy tűzálló tálat kizsíroztam, a hagymás keverék 1/3-át beletettem, erre jött a karfiol fele, majd a csülök fele, erre megint hagyma, karfiol, csülök és a maradék hagymás szalonna. (Akinek nagyon hiányzik róla a tejföl, egy kis kesutejföllel meglocsolhatja.) Az előmelegített sütőben éppen csak hogy átforrósítjuk és már lehet is fogyasztani, miután meghintettük petrezselyemmel.
Ha kellően puha a zöldség, a sütés el is maradhat, ekkor egy tálalógyűrűben szép tornyot rakunk a hozzávalókból. A tálalás mindig nagyon fontos, a látvány sokszor (még) jobban meghozza az étvágyat! Nem igaz? :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése