Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2015. január 21., szerda

Judu 15 perces kajái ;)

Remélem, Jamie Oliver [akit ezúton is üdvözlök és sok puszit küldök :)] nem haragszik meg, hogy kölcsönvettem az egyik műsorának a címét.
A leggyakoribb kérdés, amit a diétával kapcsolatban kapok az az, hogy "és ti is eszerint étkeztek?", majd mikor válaszolok, hogy nem kifejezetten (de nem is zárkózunk el előle), akkor a következő kérdés, hogy "és nem nagyon macerás kétfélét főzni?". Ebben a posztban azt szeretném bebizonyítani, hogy kis szervezéssel kétféle (diétás és normál) ebédet is össze lehet hozni, akár 15 perc alatt.
A hozzávalók 3 főre: 1 közepes friss brokkoli (esetleg fagyasztott), 3 dl házilag eltett paradicsom (vagy bolti bio), 15 dkg házi sonka, só, fűszerek, extra szűz olívaolaj (és a normál menühöz fél csomag makaróni vagy szarvacska tészta)
A brokkolit alaposan megmossuk, rózsáira szedjük (a fagyasztottat egyből az edénybe rakjuk), kevés sós vízben majdnem puhára főzzük (kb. 10-12 perc). Közben a paradicsomlevet (pürét) egy másik edénybe feltesszük melegedni, megsózzuk, ízlés szerint fűszerezzük (én pizza fűszerkeveréket és fokhagymát használok), illetve édesítjük, ha szükséges: sztíviával vagy egy kis kanál mézzel. Merülőmixerrel homogenizáljuk, ha nem elég sűrű, kevés (mag)liszttel sűrítjük, ha túl sűrű, vízzel hígítjuk. Ez is megvan 5 perc alatt. A sonkát felcsíkozzuk és 1 ek. olívaolajon pár perc alatt átsütjük. Közben egy újabb fazékban kifőzzük a tésztát. (Én most a miénket olíva olajon meg is pirítottam és a vízforralóból öntöttem fel forró vízzel, megsóztam és 8 perc főzés után leszűrtem.)
Ha minden kész, összeállítjuk a kétféle ételt: a brokkolira rászedjük a sonkacsíkokat, köré öntjük a paradicsommártást és szeletelt mandulával és olajbogyóval díszítjük, illetve a tányérra szedett tésztára brokkolit és sonkát helyezünk és szintén leöntjük a paradicsommal, és még reszelt sajttal is megszórhatjuk
Jó étvágyat! :)








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése