Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2011. december 17., szombat

Mai ebéd: könnyű zöldségleves (vega), zöldfűszeres pulykacsíkok amaranttal

A zöldséglevest így készítettem: vegyes zöldbabkeverékem volt lefagyasztva (zöld, sárga és lilahüvelyű), amit annyi vízben tettem fel főni (1 gerezd szeletelt fokhagymával), ami ellepte. Közben egy másik edényben összevágott póréhagymát, sárgarépát és brokkolit kevés kókszzsíron átpirítottam, majd megpároltam. Sóztam, őrölt köménnyel, majorannával és borsikafűvel fűszereztem. Mikor megpuhultak a hozzávalók, kevés pirospaprikával és gesztenyeliszttel meghintettem a répás keveréket, majd a zöldbabhoz adtam. Még egyet rottyant és kész. (Közben persze kóstolgatni kell, hogy kell-e még bele só vagy egyéb ízesítő.)

A csíkokra vágott pulykahúst megfuttattam hagymás-szalonnás keveréken, megsóztam, majd - kevés vizet öntve rá - fedő alatt puhára pároltam. Közvetlenül a főzés vége előtt raktam bele a zöldfűszereket: snidlinget, medvehagymát, petrezselymet. Lekapcsoltam a gázt és fedő alatt még hagytam, hogy összeérjenek az ízek.
Az amarantot kétszeres mennyiségű, sós vízben főztem meg, amibe apróra vágott zöldséget raktam még ízesítőként. Tovább tartott megfőzni, mint amit a csomagoláson írtak, 20-25 perc helyett legalább 40 perc kellett neki. Kellemes, kicsit diós íze van.
Sárga színű paprikából kivágott szivecskével és csillaggal díszítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése