Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2011. december 2., péntek

Adventi kalendárium

Mivel nehezen lehetne tej-, liszt- és cukormentes adventi kalendáriumot vásárolni, ezért hát elkészítettem a sajátunkat.
20 dkg bio datolyát apróra vágtam, beáztattam egy kis vízbe, amihez kiskanálnyi almaecetet öntöttem. Lecsöpögtetve az aprítóba került 3 marék dió és 1 ek. kókuszzsír társaságában. Annyira mixeltem össze, hogy nagyjából a fele lett krémes, a másik fele darabos maradt. Ezután hűtőbe került.
Közben gesztenyelisztből kis pogácsákat sütöttem (egy kevés élesztőt mézes vízben felfuttattam és ezzel "dagasztottam össze" a lisztet, majd 10 perc alatt kisütöttem - némelyik kapott a közepére a krémből) és hagytam kihűlni.
A datolyás mixből golyókat, hengereket formáztam vizes kézzel és darált mandulába, darált mákba vagy épp karobporba (nem igazán jó a diétában, most csak kivételesen!!!) forgattam.
A finomságokat egyenként celofánba csomagoltam, majd a 24 kis piros zsákocskába raktam őket. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése