Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2012. február 13., hétfő

Süti farsangra (glutén- és tejmentes)

Nagyon guszta sütit sikerült összehozni a farsangra, ízlett még a nem diétázóknak is. :)
Piskótát sütöttem gesztenyelisztből és erdei gyümölcsös zselével töltöttem meg.
A tésztához 4 tojást kettéválasztottam, a fehérjét kemény habbá vertem egy csipet sóval, a sárgáját 1 ek. mézzel és 3 ek. hideg vízzel habosra kevertem, majd felváltva kevertem hozzá óvatosan a fehérjéből vert habot és a 4 ek. gesztenylisztet. Sütőpapírt tettem a tepsire és nagyon vékonyan kókuszzsírral kentem meg. (Így könnyebb a végén lehúzni a megsült tésztáról.) A 175°-ra előmelegített sütőben elég volt 10 perc és máris készen lett. Még forrón egy kicsavart, nedves konyharuhára raktam, a papírt lehúztam és feltekertem, így hagytam kihűlni.
A mélyhűtőből vettem elő málnát, fekete és vörös áfonyát és bodzabogyót. Kevés vízzel, mézzel és vaníliával felmelegítettem, majd 3 (előzőleg beáztatott és kicsavart) zselatinlapot kevertem hozzá. Ez is kihűtöttem és mikor már kenhetőre dermedt, a piskótára raktam és feltekertem. Néhány óra múlva szépen lehetett szeletelni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése