Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2012. augusztus 25., szombat

Az Ország Tortája (liszt-, tej- és cukormentesen)

És igeeen, sikerült! :) Mikor megláttam, hogy mit választottak idén az Ország Tortájának, egyből tudtam, hogy ezt megalkotom a diétánk szerint. Nem volt egyszerű, hogy glutén-, tej- és cukormentes is legyen, leginkább a tejszínhab hiányzott.
Rossz szokásomhoz híven most sem mértem semmit, csak úgy szemre csináltam, igaz, az eredetit megkóstoltam (nekem nagyon édes volt!) és a receptet is lépésről lépésre átvizsgáltam. Ráadásul most csak egy kis mintát hoztam össze, mert hamarosan születésnap lesz nálunk és biztosra akartam menni! :))
Megpróbálom azért érthetően leírni. Kicsit hosszadalmas az elkészítése, de nem bonyolult.
Kezdjük a legegyszerűbbel: az almás töltelékkel. 
Kb. 60 dkg finom, édes almát meghámozunk, lereszelünk, meglocsoljuk egy fél citrom levével. Kiveszünk belőle 15 dkg-ot, a többit 1-2 ek xylittel (vagy mézzel, vagy késhegynyi steviaporral) édesítjük, fahéjjal fűszerezzük és 1 ek. kókuszzsíron megpároljuk. (5-6 perc) Félretesszük hűlni.
A krém: 4 tojássárgáját elkeverjük egy kevés kókusztejjel (én ezzel csináltam, de meg lehet próbálni mandulatejjel is), egy késhegynyi vaníliával, 2 ek. xylittel (vagy mézzel, vagy steviával), 2 ek chiamaggal és 1 ek. kókuszliszttel. 3-4 dl kókusztejet felforralunk, majd beleöntjük a tojásos keveréket és állandóan kavargatva sűrűre főzzük. Ezt is kihűtjük.
A tésztához legalább 6 tojás fehérjét habbá verünk 2 ek. xylittel (vagy mézzel, vagy késhegynyi steviaporral). Ahány tojás, annyi púpos ek. darált mákot (vagy paleós máklisztet - én ezt használtam!) 1-2 ek kókuszliszttel, a maradék reszelt almával és egy csipet reszelt citromhéjjal összekeverünk, majd óvatosan, széles mozdulatokkal belekeverjük a habot is. Süthetjük sütőlapon, később kivágva a tortalapokat, vagy tortaformában egyenként. A lényeg, hogy legalább 5-6 db, 1 cm vastag tésztánk legyen. 180°-os sütőben 10-12 perc alatt megsül. Ha kihűltek a tésztalapok, összeállíthatjuk a tortát.
Felváltva rétegezzük a krémmel és a párolt almával, A végén az oldalát is bevonjuk a krémmel és a mákot rátapasztjuk. A tetejét nyers (vagy párolt) almaszeletekkel díszítjük, aminek egyik végét mákba forgatjuk.
[Ha valami nem érthető, kérdezz nyugodtan! Érdemes kipróbálni, mert nagyon finom! Köszönöm a veszprémi Kokó cukrászdának az inspirációt.]

4 megjegyzés:

  1. Most talaltam a blogodra, es nagyon tetszenek az etelek amiket keszitesz. Alig varom, hogy kiprobaljam amit csak tudok majd. :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, megtisztelsz! Remélem, minél többet sikerül elkészítened! :)

    VálaszTörlés
  3. Csoda ez a torta. :) Van tipped a tojás kiváltására esetleg?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :)
      Hát azt kétlem, hogy a tésztáját meg lehet csinálni tojás nélkül, úgy, hogy piskótaszerű legyen... Talán a nyerskonyhából ismert áztatott datolya dióval v. mákkal összedarálva, chia maggal és útifűmaghéjjal összefogatva - de akkor jóval töményebb lesz. Ha a krémből is kihagyod a sárgáját, sokkal több chia mag kell, vagy zselatinlapot kell beletenni - ha azt szabad neked.
      Írd majd meg, ha sikerült,jó? :)

      Törlés