Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2013. március 28., csütörtök

A mi zsemlénk

Bár egészen jól megvagyunk kenyérféle nélkül, néha - így ünnepek táján - azért megpróbálkozom némi kényeztetéssel, most például zsemle képében. Egy paleo kenyérke receptjét olvastam valahol, azt alakítottam át.
2,5 dl-s bögre volt a mérő, ebbe került 2 evőkanál kókuszliszt, 3 ek. amaránt liszt (új szerzemény, jónak tűnik!), 2 evőkanál tökmagliszt és egy ek. petrezselyemmag őrlemény - ez utóbbi ízesítésnek. Ehhez adtam még 4 ek. útifűmaghéjat (psyllium), és 1-1 evőkanál chiamagot és lenmagtöretet. (Ebben a lenmag nem egészben van, de nem is darálva.) 1/2 teáskanál só, 1 teáskanál kókuszzsír és 2 mokkáskanál szódabikarbóna került még bele. 2 nagy tojás fehérjét habbá vertem és összekevertem a maglisztes keverékkel. 1 bögrényi (2,5 dl) forró vízzel szép simára kevertem, majd kis muffin formákba adagoltam. (Ennyiből 8 kis zsemle lett.)
Előmelegített sütőben 175°-on 25-30 percet sült. 
Ha kihűlt, le is lehet fagyasztani és bármikor elővenni - hamar kiolvad!
(A szódabikarbóna miatt ne fogyasszuk gyakran - csökkenti a gyomorsavtermelést, ami sok bajnak az okozója lehet!)



2 megjegyzés:

  1. Szia Judu,

    Nagyon hasznos az oldalad, sokat segít nekem. A kislányom cukorbeteg, 3 hete kezdtük el nála ezt a diétát a teljes gyógyulás reményében. Eddig sajnos semmilyen kenyeret nem evett meg, pedig szerintem finomak, még a Ti kenyereteket is megsütöttem, sőt azt szoktam általában, de azt sem eszi. A kérdésem, hogy a zsemlébe amarántot raksz, de az elivleg tiltott étel, mivel lehet helyettesíteni? Mert ezzel is megpróbálkoznék, hátha a zsemle szó hallatán kedvet kap hozzá :) Köszönöm: Kriszta

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Kriszta!
      Igaz, FB-on már válaszoltam, de ide is leírom. A maglisztek is használhatók (mandula-, szezám-, dió- illetve kendermagliszt), de mindig be kell áztatni a csonthéjasokat, majd kiszárítani és utána ledarálni!
      Próbáld meg úgy adni neki, hogy melléraksz valami nagyon kedvelt ételét, amiből akkor ehet, ha előtte bekap egy falatot a "nemszeretem" ételből is. Kitartónak kell lenni, ha elég csábító a másik étel (és elég éhes!), sikerülni fog. Később a jutalomfalatokat egyre csökkented!
      Sok sikert! :)

      Törlés