Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2013. március 9., szombat

Minden mentes lasagne :)

Nem túlzás a cím: se liszt (glutén), se tej, se tojás, se hús nincs benne! És mégis nagyon finom!!! :-)
Volt már egy lasagne próbálkozásom, de abban volt hús is. Most viszont kimaradt belőle.
Kaptam egy üveg házi készítésű zakuszkát - amit ezúton is köszönök Bettinek! - ami megfelelő alapanyagnak tűnt ehhez az ételhez.
2 kisebb padlizsánt meghámoztam, majd hosszában fél centi vastag szeletekre (lapokra) vágtam. A lapokat besóztam (felejtsük el az "egy órát állni hagyjuk, majd leöntjük a levét és akkor nem lesz keserű" - típusú jótanácsokat, nem lesz keserű, ha friss és fényes héjú törökparadicsomot vásárolunk!), olaszos fűszerkeverékkel, kevés citromlével fűszereztem és mindkét oldalukat meghintettem olíva olajjal, majd előmelegített sütőben egy tepsiben átsütöttem őket kb. 10 perc alatt.
Egy kisebb sütőtálat kikentem olíva olajjal és egy rétegben lefektettem a (félpuha) padlizsán szeleteket. Erre párolt hagymakarikák jöttek, majd a zakuszka egy harmada és kevés összevágott tökmag, majd újra padlizsán, amire most kevés lecsó került a zakuszka alá. Újabb réteg padlizsán, újabb réteg zöldség, zakuszka és tört tökmag.
175°-os sütőben sütöttem kb. 20 percet, majd tálaltam. Isteni volt! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése