Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2013. november 2., szombat

Diós keksz

Karácsony közeledtével (bizony!!) újabb szerkentyűkkel, eszközökkel bővítettem konyhám amúgy sem kicsi felszereltségét, amiket persze rögtön ki is kellett próbálnom. Az egyik újdonságom a süti nyomda, amire már régóta fájt a fogam. :) Kerestem is gyorsan egy használható receptet, hogy felavathassam. Pocak Pannánál találtam az eredetit, de mivel mandula nem volt itthon, ezért kipróbáltam dióval. Nagyon tudom ajánlani! :)

Hozzávalók: 10 dkg + 15 dkg dió, 10 dkg kókuszreszelék, 10 dkg méz, késhegynyi vaníliapor (vagy egy rúd kikapart belseje), 2 tojás

Elkészítés: a 10 dkg diót aprítóba tettem és 10 perc (tényleg!!) alatt dióvajjá őröltem. (Közben néha leállítottam a gépet, a faláról lekapartam az odaragadt részeket és picit pihentettem a motort, nehogy tönkre menjen.) A másik, 15 dkg diót sima darálón ledaráltam. Minden hozzávalót összekevertem egy tálban, majd golyókat formáztam belőle. A sütinyomdával kissé szétnyomtam a golyókat és előmelegített sütőbe tettem egy sütőlapon. 175 fokon (alsó-felső sütés, nem légkeveréses) 10-12 percig sütöttem. Mikor kivettem kicsit még lágy volt, de aztán kissé megkeményedett - viszont omlós maradt. Próbasütésnek pont jó lett! :)








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése