Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2014. február 11., kedd

Különleges húspogácsa, grillezett padlizsánnal, avokádókrémmel

Ez megint egy gyors vacsora volt, igaz, az előkészületeket már megtettem délután.
A különlegessége abban van, hogy a húspogácsa strucchúsból készült. Igen, hozzá lehet jutni nálunk is ehhez a finom és egészséges alapanyaghoz (neten érdemes körülnézni!), amivel színesíthetjük az étkezéseket. Csodálatos a húsa, jobb, mint a marháé, pedig ránézésre eléggé hasonlít rá. Bővebben itt lehet olvasni róla


Ezeket a szép szeleteket már pár napja bepácoltam pici olaj és bors keverékébe, mert steaket is sütöttem ki belőle. Most azonban a maradékot ledaráltam egy szelet szalonnával, jó apróra. Megsóztam és még egy kevés borssal fűszereztem és jól összegyúrtam. Hagytam szobahőmérsékletűre melegedni.
A padlizsánt kivételesen besóztam és kevés citromlével megcsöpögtetve állni hagytam, hogy levet eresszen, így nem lett szivacsos a kisütéskor. Kb. 1 órát állt, majd sütés előtt meglocsoltam kevés olívaolajjal. 
Az avokádókrémet szokásos módon elkészítettem: só, citromlé, fokhagyma került a puha, összenyomkodott gyümölcshúsra és krémesre kevertem. (Ha savanyú káposzta levével készítjük - már próbáltam, nagyon finom! - probiotikus is lesz.)
A grillserpenyőmet [amiben csíkosat lehet sütni - új szerzemény!! :)] felforrósítottam és a padlizsánszeleteket, valamint a húspogácsákat pár percig sütöttem mindkét oldalukon. Az avokádókrémmel (írhatnék guacamolet is) együtt tálaltam. Mennyei volt! :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése