Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2010. március 12., péntek

Nyelvvizsga után...


...visszatértem! (Még nem kaptam bizit, de valszeg sikerült! Majd iszunk rá egyet, ha megjön, jó?) Több receptem összegyűlt, szépen sorban majd felrakom őket.
Most az egyik első számú kedvencünket: a húsgombócok paradicsommártásban címűt. :)
Nem nagy meló, nem is új találmány, de imádjuk így GAPS-osítva is!
30-40 dkg darált húst (pulyka v. sertés, esetleg marha, a lényeg, hogy NE legyen száraz!) összegyúrunk 1 egész tojással + egy sárgájával, dinsztelt hagymát, reszelt fokhagymát, sót, borsot és kevés reszelt (nyers) sárgarépát adunk hozzá. Vizes kézzel kis pingpong labdányi golyókat formázunk belőle. Kb. 1 l házilag eltett paradicsomot lábosba teszünk. Ízesítjük, amivel szeretjük. Én sót, reszelt hagymát és fokhagymát, kevés zellert és Kotányi Pizza fűszerkeveréket szoktam. (Ha nagyon savanyú, a végén teszünk bele kis kanálnyi mézet.) Főzni kezdjük és a húsgolyókat is beletesszük. Nem kavargatjuk, csak rázogatjuk! A hús fajtájától függően 1/2-1 óráig főzzük. Közben a mártás is sűrűsödni fog.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése