Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2011. október 4., kedd

Libamáj variációk 3. Hideg libamáj fűszeres almazselével bazsalikomágyon

A libamájat egészben sütöttem meg, minden kunszt nélkül. Csak 3-4 ek. libazsírt tettem alá (igaz, az kissé már sós volt), lefedtem és 170 fokon 1 órát sütöttem. 1 éjszakát pihent a hűtőben, hogy szépen lehessen szeletelni.
Az almazseléhez saját almánk 100%-os levét használtam, amit speckó szerkezeten sikerült lepárolni. (Erről majd máskor!) Saját hiányában lehet használni bolti 100%-os almalevet is. Felforraltam 3 dl-t, közben fűszereket adtam hozzá: borókabogyót, fahéjat, szegfűszeget, kevés gyömbért. Pár percet együtt forraltam, majd hagytam langyosra hűlni. Közben beáztattam vízbe 3 lapzselatint, amit aztán kifacsarva a langyos almaléhez adtam, majd hűtőben megdermesztettem.
Tálaláskor friss bazsalikomlevelekkel ágyaztam meg a libamájnak, amire a kockára vágott almazselét raktam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése