Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2011. október 30., vasárnap

Hidegkonyha a meleg konyhából :)

A képen kocsonyakockák, hagymás babsaláta és kocsonyázott Waldorf-saláta látható. Az elsőről nem írnék semmit, a másodikról annyit, hogy az öntet méz, almaecet, citromlé, só, víz, ami a főtt babra és a karikára vágott lilahagymára locsolódott. :)
A Waldorf saláta 3 legfontosabb összetevője: zeller (én most gumót használtam, de autentikusabb a szárzeller), {hasábokra vágva megpuhítottam sós-citromlés vízben, majd kihűtöttem}, alma {nyersen, felkockázva}, dió {szárazon megpirítva}.  1 tojássárgájából és hidegen préselt, bio napraforgóolajból majonézt kevertem, amit mustárral, mézzel, citromlével, sóval és borssal ízesítettem. Közben beáztattam 3 zselatinlapot vízbe, majd kifacsarva a langyos (leszűrt) húslevesben (2,5 dl) hagytam feloldódni. Ezt kevertem aztán össze a majonézzel és öntöttem a zelleres-almás-diós keverékre. De mivel ez nekem így túl színtelen volt, adtam hozzá egy kockára vágott, piros színű paprikát és egy kevés petrezselyemzöldet. Formákba téve a hűtőben hagytam megszilárdulni.
Tányérra borítottam, mellé a babsalátát és a kocsonyából vágott kockákat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése