Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2011. október 25., kedd

Töktócsi

A szokásos (krumplis) tócsit most sütőtökből készítettem el. Először szárazon megpirítottam 2 marék tökmagot, amit kihülés után durvára aprítottam. A sonkatökből levágtam egy 10 cm-es darabot (a nyakánál), meghámoztam és nagy lyukú reszelőn - kisebb nyögések közepette - lereszeltem. 1 egész tojást adtam hozzá, sót és fűszereket. (Lehet rozmaringgal vagy őrölt köménnyel, curryvel és/vagy gyömbérrel... és még ki, amit szeret.) Hozzáadtam a tökmagot és 2-3 evőkanál gesztenyeliszttel (vagy helyette: mandula-, tökmag-, kókuszliszt valamelyike) és 1 ek. olívaolajjal összekevertem.
A serpenyőt is vékonyan kiolajoztam és evőkanállal kis adagokat sütöttem belőle lassan (!), óvatosan megfordítva félidőben. Nagy sikere volt, meg lehet próbálni édesen is (kevés mézzel). 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése