Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2011. november 11., péntek

Zöldfűszeres lazac zöldkörettel

Tudom, ma libát kellene enni, de ez a kis lazacka annyira kellette magát a boltban (és akciós is volt), így hát hazavittem, megsütöttem, a legkisebb meg mind megette! :)
A köret: libazsíron 1 fej, félfőre vágott hagymát fonnyasztottam, rádobtam 3 nagy, kockára vágott répát és egy kis, sonkatök felét (szintén összekockázva), majd fedő alatt kezdtem puhára párolni. Félidőben kevés pagodakarfiol-rózsát, kockázott cukkinit és paprikát adtam hozzá, meg a fűszereket: sót, őrölt római köményt, curryport, kurkumát és egy körömnyi gyömbért reszelve. Kevés vizet aláöntve sikeresen megpárolódott.
A lazacot besóztam, kevés limelével locsoltam meg, majd a bőrével lefelé raktam a jó forró serpenyőbe, amibe tettem egy kevés zsiradékot. Közepes lángon kb. 4 percig sült így, majd megfordítottam és a másik felét már csak 2 percig sütöttem. Újra visszafordítottam (a bőrös fele van alul), a gázt elzártam és a halra tettem a zöldfűszereket (medvehagyma, snidling, petrezselyem), amit előzőleg kevés sóval és olíva olajjal mozsárban összetörtem. Letakarva még 5 percet pihentettem így a serpenyőben, majd a körettel tálaltam. (Más halfilével is finom lehet!)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése