Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2012. június 19., kedd

Sós citrommal sült csirke



Gondoltam, hogy nem én találtam fel a spanyol viaszt sós citrommal való sütést, mindenesetre lett annyira finom, hogy bekerüljön a blogba. Főként azért, mert a citrom saját termesztésű, amit - miután kifacsartam a levét és a külső, sárga héját lereszeltem - még így sem volt szívem kidobni. Szépen felkarikáztam hát és jó sok himalája sóval üvegbe raktam - majd hűtőben érlelődött kb. 2 hétig. Most, hogy házi csirke került a fazékba serpenyőbe, itt volt az ideje elővenni. A só közben szépen elolvadt és egy szép, szirup-szerű anyag volt benne, ami persze méregerősen sós. És citromos. :-)

Ebből bőven megkínáltam a husit, plusz 2 kk. kapribogyóval és 4-5 felkarikázott olajbogyóval. 1 ek. kacsazsíron kezdtem el sütögetni, majd kevés vizet aláöntve, fedő alatt párolni. Mikor a hús megpuhult, leöntöttem róla az értékes levet és szép pirosra pirítottam.

Főtt quinoával (esetleg nem diétázóknak rizzsel) a levével megöntözve isteni, pikáns ebéd.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése