Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2012. június 2., szombat

Szombati menü

Kicsit ünnepi lesz ez a bejegyzés, több okból is. Szerettem volna köszönteni az 50. feliratkozómat, de lemaradtam - már 53 vagytok! :) Számításaim szerint Szilvia Pais volt az 50., így ő fog tőlem egy kis ajándékot kapni! :)
Valamint hamarosan elérem az 50.000 látogatót, ami hihetetlen számomra, hiszen mikor 3 évvel ezelőtt el kezdtem ezt a blogot, nem is álmodtam arról, hogy ennyi embert érdekelhet. Köszönöm nektek!
Ennek apropóján aztán sikeresen összehoztam az oldalam a Facebook-on, így most aki ott lájkol, biztosan nem marad le a friss posztokról! :) Ígérem, gyakrabban frissítem majd a recepttárat!
És most jöjjön a mai menü: házi pulykahúsból főztem húslevest - de ezt nem részletezném, írtam már többször róla. Egy praktikát azért megosztok: főzhetjük kuktában is, csak először a húst tegyük fel annyi vízzel, ami ellepi, majd mikor felforrt, öntsük le ezt a vizet - mossuk el a kuktát és friss vízben tegyük fel újra a húst (csontot), a zöldségeket és a fűszereket (a sót is!!) - így nem lesz zavaros a levesünk!

A második fogás Frédi-Béni steak volt - ez speciálisan vágott húst jelent, egyetlen óriási szeletet. :) Mustáros páccal, tepsiben megsütve nagyon jó lett!

Mellé citromos-spárgás zöldköret társult. Kevés olajon kockára vágott répát és zsenge karalábét puhítottam (megsóztam!), majd félidőben apróra vágott spárga és (bio, sőt saját!) citrom héja reszelve társult hozzá. Közben kevés vizet öntöttem alá, fedő alatt hamar elkészült, a citromhéj friss ízt adott neki, remekül passzolt a spárgához - más fűszert nem is kívánt. 

Zöldsaláta is készült mellé, már csak azért is, mert a kertben lassan felmagzik a fejes sali, a rukkola meg terebélyesedik! :)
E két zöldség mellé még kevés koktélparadicsom, a spárgák feje és némi bébi spenót került és citromos-olajos-sós dresszinggel nyakonöntve került a tányérra.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése