Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2013. augusztus 30., péntek

Illatos sült csirke grillezett cikóriával

Kezdem a végéről: a cikória nem egy túlságosan népszerű és olcsó zöldség, azonban, ha "utunkba kerül", nem érdemes kitérni előle - egy próbát megér! :) Én is így tettem, mikor hirtelen cikória-akció közepén találtam magam! :))) Tudni kell róla, hogy alapból van egy kis kesernyés íze, de akadnak olyan megátalkodottak (mint pl. én), akik kimondottan szeretik az ilyet, amúgy pedig sütéssel és fűszerezéssel ez jelentősen csökkenthető. A gyerek is jóízűen megette. :)
A cikória külső, kissé fonnyadt leveleit leszedve a zöldséget megmostam, majd kettévágtam. Megsóztam, majd az ujjammal bekentem a vágott felületét mézzel. Erre citromlevet és olíva olajat csepegtettem. Így ment a grillsütőbe kb. 25 percre.
Az illatos csirkéhez a combokat besóztam, egy fél (bio!) citrom héját ráreszeltem, erre is kentem egy leheletnyi mézet, apróra vágott (friss) bazsalikommal szórtam meg és még egy löttyintésnyi illatos fehérbor is került rá. Olívaolajon, fedő alatt kezdtem el párolni, majd hagytam kissé megpirulni.
Tálaláskor még megszórtam friss bazsalikommal és megöntöztem a kisült szafttal. Remek volt! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése