Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2013. augusztus 29., csütörtök

Vaspótlás a négyzeten: spenót májjal

Lerágott csont már a Spenót + Popey = Erő képlet, a túlzásba vitt (szintetikus) vasbevitel amúgy is okozhat galibákat, no de ha egy hónapban néhányszor így próbáljuk feltölteni a vasraktárakat, abból nagy baj nem lehet - pláne így sulikezdés előtt! :)
A spenótleveleket feltettem annyi vízben főni, ami bőven ellepi, megsóztam, fokhagymával (ne spóroljunk vele!), fehér borssal ízesítettem. Kb. 5 perc forralás után jöhetett a botmixer, szépen pürésítettem, majd 2-3 ek. magliszttel (kinek mi tetszik) sűrítettem. Végül még 1-2 ek. kókuszkrém is ment bele.
A májat csíkokra vágtam, pörköltalapra (hagyma, paprika, paradicsom, őrölt pirospaprika) raktam, kevés vízzel pár perc alatt (!!) puhára pároltam. (Nem szabad túlfőzni, mert akkor megkeményedik.) Ízesítettem őrölt köménnyel, majorannával, de csak a legvégén sóztam meg egy kicsit. 
Tányérba raktam a spenótot és szépen elrendeztem rajta a májat. Mit mondjak, isteni volt! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése