Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2013. augusztus 29., csütörtök

Thai rákleves

Most egy olyan recept jön, ami talán inkább a felnőtt diétázóknak való, lévén elég fűszeres, csípős, bár sosem lehet tudni, az én kisfiam is szereti a csípős halászlevet... :) 
Nemrég írtam, hogy nagyobb mennyiségű rákhoz jutottam, akkor jó részét lefagyasztottam, mert könnyen romló ételről van szó. A napokban viszont támadt egy ötletem a maradék felhasználására. Néhány receptet átolvastam, aztán megalkottam a sajátomat.
Hüvelykujjnyi gyömbért meghámoztam, és egy kisujjnyi csilipaprikával együtt (amiből előtte kiszedtem a magját és az erét) apróra vágtam. Ezt olajon kissé megfuttattam, majd adtam hozzá különböző fűszereket, amikről úgy gondoltam, hogy illenek bele: kurkumát, curryt, őrölt koriandert, fokhagymaport és egy kevés natúr ételízesítőt. Erre került még 3 újhagyma felkarikázva, majd felöntöttem egy liter vízzel és felforraltam. Közben már beleraktam a fagyott állapotú rákocskákat is (kb. 20 dkg lehetett), majd mikor felforrt, néhány (6-8 szem) félbe vágott, meghámozott koktélparadicsomot. 5 perc forralás után ment bele a só, majd végül egy kevés kókusztej. Elképesztően finom lett, pont olyan, amilyennek elképzeltem! Kár, hogy a képen nem látszik.... :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése