Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2010. október 4., hétfő

Hajdinás-almás tortaszelet áfonyával (glutén-, tej-, cukormentes)

A tegnapi vacak időjárásnak (is) köszönhetően sikerült ezt a tortaszerű valamit összehozni a Delikvensnek, aki meglehetősen díjazta és örömmel befalta. (Egy ideje száműztük a tojást [rosszak lettek a teszteredmények], de azért lassan-lassan próbálom visszacsempészni. Először csak egy kis lágy tojás sárgáját, majd tükörtojásként és most ebbe a sütibe is raktam egyet.)
A tésztához egy speciális terméket, 100% instant hajdinakását használtam. (A diéta haladóbb szakaszában használható ez a növény.) Többféle hajdina termék van a piacon, nekem legjobban ez vált be, a pehely túl durva és nehezebben emészthető. Tehát először is 2 nagy almát meghámoztam és nagy lyukú reszelőn lereszeltem. 1 banánt összenyomva, 1 kk. mézet, leheletnyi fahéjat és egy 1/4 kk. karobport tettem hozzá. Ehhez adtam az instant hajdinakását (kb. 5 dkg-t) és egy egész tojást. Jól elkevertem egy evőkanál olvasztott kókuszzsírral. Ugyancsak kókuszzsírral kentem ki egy pitesütő forma alját és a tésztát szépen elterítettem benne. Forró sütőben kb. 15 percet sült. Mivel elég vékony lett, tortaszeleteket vágtam belőle, amikből hármat raktam egymásra, miközben cukormentes áfonyalekvárral kentem meg töltelékként. Anyukámnak is ízlett!!! :)

2 megjegyzés:

  1. Szia, több helyen írod, hogy a diéta későbbi szakaszában ehető ez vagy az: mit jelent ez pontosan? Köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, mivel a GAPS étrend egy elég pontosan felépített rendszer, ezért van az, hogy amit az elején még nem ehetünk, később bevezetésre kerülhet a "beteg" állapotától függően. Ha bővebben érdekel, olvasd el Dr. Natasha Campbell-Mcbride könyvét.

      Törlés