Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2010. október 20., szerda

A Nyúlon túl: paprikás és tűzdelt comb

"s hogy nyulam-bulam elhalálozott,
lészen paprikás és sült is legott."
A verset a Nyúl halálára címmel írtam, ami ugyan még nincs kész, de a belőle készült fenséges étkek már igen.
A két combját félreraktam, a többi alkatrészt nagyjából egyforma, kis darabokra vágtam. 2 szép szelet házi, füstölt szalonnát felkockáztam, zsírjára sütöttem, majd megdinszteltem benne egy fej, apróra vágott hagymát. Ezután jött pár apró szemű paradicsom és 1 zöldpaprika összevágva, majd a tűzről lehúzott lábosba ment a pirospaprika. Kevés vízzel összeforraltam az alapot és ráraktam a húsdarabokat. Nagy lángon pirítottam össze, majd felengedtem vízzel és fedő alatt puhára pároltam, miközben ízesítettem sóval, őrölt köménnyel, borsikafűvel (bors helyett), 1 gerezd fokhagymával, 1 kicsi babérlevéllel és egy kevés majorannával. A Delikvens savanyú káposztával fogyasztotta, mi teljes kiőrlésű lisztből készült nokedlivel és természetesen tejföllel.
A két nyúlcombot megtűzdeltem szalonnával. Ha valaki még nem tett szert e hasznos kis szerkezetre, feltétlen szerezzen be egy spékelő tűt, mert az ilyen - egyébként száraz - húsokat fantasztikussá tudja tenni. Még kis fokhagymadarabokat és kakukkfűlevélkéket is dugdostam a husiba fúrt lukakba, majd az egészet fűszereztem sóval, szárított petrezselyemmel és lestyánnal. Kevés zsíron átforgattam és vizet öntve rá, nagyon lassan, fedő alatt pároltam 1,5 órán keresztül, addigra elpárolgott a víz és ilyen szép pirosra is sült. A párolt kelkáposzta remekül illett hozzá.

3 megjegyzés:

  1. Most megint elolvastam, és megint megéheztem. Nem ér.

    VálaszTörlés
  2. Így jár, aki este recepteket nézeget! :)) Mégiscsak mazo-típus vagy! :)))

    VálaszTörlés
  3. Miért? Igenis vigyázok a kilóimra. Hogy el ne veszítsem őket:)))

    VálaszTörlés