Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2010. november 1., hétfő

Rémisztő tökös-mákos süti (glutén-, tej-, cukormentes)

A "hellóvín" őrületből mi sem maradhattunk ki, bár nem a szívem csücske ez az ünnep. A tök viszont finom és eléggé alapvető a mi diétánkban is, így összehoztam a mi rémisztő finomságunkat.
A sütnivaló tököt feldaraboltam és megsütöttem 190 fokon kb. 1 óra alatt. Majd megvártam, míg kissé kihűl. {Ezalatt pont ki tudtam szedni a kertben a dáliagumókat.} A tökből kb. 20 dkg-t villával összenyomtam, 2 tojás sárgáját, 12 dkg darált mákot adtam hozzá és 1 ek. olvasztott kókuszzsírt. (Valamint 1 ek. gesztenyelisztet, de ez el is hagyható, viszont az édességén és a texturáján is javít.) Pici fahéjjal ízesítettem, de más fűszerekkel is el tudom képzelni, pl. vanília, gyömbér, ánizs v. mézes fűszerkeverék. A tojások fehérjét habbá vertem, majd óvatosan a többihez kevertem. Szív alakú formákba töltöttem és 175°-os sütőben 25 percig sütöttem. (Mivel a tök finom édes volt, nem kellett bele semmi egyéb édesítő.)
A maradék sült tökből 2 kis korongot vágtam ki, paradió, 2 szem aszalt áfonya és a különös fények adták meg a fényképen látható rémisztő pofa végső formáját. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése