Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2010. november 21., vasárnap

Gluténmentes csíramálé

Sok jót olvastam a csíramáléról, szerettem volna kipróbálni, de nálunk a búza és effélék nem jöhetnek szóba, ezért megpróbálkoztam a gluténmentes variációval. (Ez a recept sajnos a diéta első szakaszaiban nem használható!)
Jó sok csíra kell hozzá - kb. 3 nagy marék-, természetesen gluténmentes magvakból (lucerna, görögszéna, brokkoli, vöröshere, retek, stb.), amire annyi tisztított vizet öntünk, amennyi ellepi. Ezt aztán botmixerrel teljesen összeturmixoljuk. Leszűrjük és a felfogott levet használjuk fel. A következő rész ismét opcionális, különböző "liszthelyettesítőket" mixelünk össze. Én instant hajdinakását, kölespelyhet és gesztenyelisztet használtam azonos arányban. Ehhez kevertem a leszűrt csírás levet úgy, hogy lágy nokedlitészta-sűrűségű legyen. Egy sütőformát kikentem kókuszzsírral és beleöntöttem a tésztát, majd 175 °-on 30 percig sütöttem. Lehet mézet vagy lekvárt kenni a tetejére, illetve sósan is enni. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése