Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2010. november 12., péntek

Márton napi libamell titkos fűszerekkel és kakukkfüves almazselével

Nos, van egy kis gond. A titkos fűszerek a címben igaz, annyira, hogy én sem tudom, milyen ízesítőkről van szó... Jó kis recept, mi? :) A helyzet az, hogy anyukámtól kaptam általa, saját kezűleg készített fűszerkeveréket, amibe a kertjében termett zöld fűszerek kerültek tengeri sóval. A pláne az, hogy már ő sem emlékszik pontosan, mit tett bele. Így néz ki:
Szóval ezzel a fűszerkeverékkel még tegnap este szépen bedörzsöltem a libamellet, ma pedig forró (nagyon forró) serpenyőben 3-3 percig sütöttem mindkét oldalát, majd fedőt tettem rá és lekapcsoltam a gázt. A serpenyőm nagyon nehéz, tehát jól tartja a hőt, így a pihentetés és a puhítás "egy füst alatt" megvolt negyed óra alatt.
Az almazselé is kicsit nagyképű cím, hiszen darabok is voltak benne, mint a képen is látszik, de az állaga stimmelt! :) A kockára vágott almát kevés vízzel és fűszerekkel (gyömbér, borókabogyó, szegfűszeg, kevés só) puhára pároltam. Közben 3 átlátszó zselatinlapot hideg vízbe áztattam, majd kinyomkodva az almához adtam (előtte kiszedtem a fűszerdarabkákat), és friss kakukkfűvel (még jobb a citromillatú kakukkfű, én is azt használtam!) fűszereztem. Kevés reszelt paradióval tettem még ízletesebbé. Tetszőleges formába tesszük és kihűtjük. Langyosan és hidegen is finom! A felszeletelt libamellel tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése