Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2010. november 27., szombat

Sült csirke megbolondítva

A mai ebéd egy egész csirke befűszerezésével kezdődött. Ismét anyukám "titkos" zöld fűszerekkel kevert sóját használtam (az már biztos, hogy van benne rozmaring, borsikafű, tárkony, kakukkfű és még egy kis zellerzöld is), de úgy, hogy a csirke bőrét felfeszegettem és alája is bőven szórtam ebből a fantasztikusan illatos elegyből. Ezenkívül kacsazsírt is nyomtam még a bőre alá - biztos, ami tuti. :) A hasüregbe egy félbevágott alma és egy diónyi gyömbér került a fűszerekkel együtt. Összekötöztem a lábait, fogvájóval összetűztem a bőrt a hasán és a nyakánál is, nehogy a melle kiszáradjon sülés közben. 
A sütőtál aljából sem sajnáltam a kacsazsírt, valamint mellé dobtam 6 fej fokhagymát (megmosva, de nem meghámozva). Lefedve 1 órát sült a 175°-os sütőben. Ekkor kiszedtem a csirke mellől a fokhagymafejeket (és egy kevés kacsazsírt) és még forrón meghámoztam. Teflonkezem van, mondtam már? :) 
A szárnyast közben visszatettem sülni 200°-ra, fedő nélkül. A vajpuhára megsült fokhagymát lassan extra szűz olíva olajjal kezdtem el pürésíteni, mintha majonézt készítenénk, először cseppenként, majd vékony sugárban. Kb. 1-1,5 dl belement, ekkor még a kisült kacsazsírból is kevertem bele, majd egy kis vízzel higítottam, kevés sóval és kakukkfűvel, valamint 1 ek. darált dióval készre kevertem. A végeredmény egy fantasztikusan krémes mártás, ami nem vadul fokhagymás! A csirke gyönyörűen megpirult, kisfiam dinsztelt káposztával ette, mi pedig héjában sült krumplival és persze a fokhagymás mártással bolondítottuk meg.. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése