Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2010. november 29., hétfő

A gesztenyeliszt dícsérete

2 egyszerű receptet írok le egy nem mindennapi hozzávalóval. A gesztenyelisztet nemcsak diétázóknak ajánlom, hanem mindenkinek, aki csak be tudja szerezni. (A neten már itthon is hozzá lehet jutni, persze nem olcsó, de sokáig elég, mert kiadós!) Fantasztikus ízeket lehet vele varázsolni, mindenféle egyéb hókuszpókusz nélkül is, akinek pedig gluténmentes étrendet kell követnie, egyszerűen áldás! 
Az első képen egyszerű palacsintácskák láthatóak, amihez 1 tojást, némi gesztenyelisztet és szódavizet kevertem össze és kókuszzsíron kisütöttem. Így önmagában is finom volt, de egymásra is lehet tornyozni őket (cukormentes) lekvárral v. gyümölcsszósszal, esetleg kókusztejből készített sodóval.
A másik szintén egyszerű recept: sütőtökös puffancsok, amihez egy nem túl édes megsült tököt használtam fel. Összenyomtam a tökhúst, gesztenyelisztet adtam hozzá, fűszereztem kevés fahéjjal (egyébbel is lehet: szegfűszeg, gyömbér, szerecsendió) és egy felvert tojás habját kevertem hozzá óvatosan. Ezt is kókuszzsíron sütöttem ki. Hamar elfogyott! :) 

2 megjegyzés:

  1. A könyvben a gesztenyeliszt az elkerülendő ételek között szerepel. Akkor most használható GAP diétánál vagy sem?!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mivel a diéta folyamatosan változik (fejlődik), [Natasha drnő a tapasztalatokat felhasználva javítgatja], ezért van néha ellentmondás. Az első időkben még nem volt tiltó listán a gesztenyeliszt, most valóban nem ajánlott, különösen az étrend elején. Mivel mi elég régóta csináljuk - 4. éve - ezért néha teszek ilyen kisebb engedményeket. Egyébként pedig egyéni érzékenység kérdése is.
      Remélem, a választ kielégítőnek találod! Szép napot!

      Törlés