Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2010. november 21., vasárnap

Magyar sushi :)

Tegnap a húgom japán napon volt, ez adta az inspirációt a mai előételhez. Persze nem az ízvilágában emlékeztet a szusira, hanem kinézetében. Algalap helyett spenótleveleket, a rizs helyett diót, a hal helyett sütőtököt használtam.
Egy kisebb sütőtök felét kockára vágtam, kevés kókuszzsíron puhára pároltam, miközben 3 ek. vizet tettem alá, sóztam és reszelt gyömbérrel ízesítettem. Aki nem olyan nagy barátja a gyömbérnek, mint én, kipróbálhatja más fűszerrel is, mint pl.: őrölt kömény v. szerecsendió. Az előzetesen 1 napig sós vízben áztatott, majd megszárított dióból (így eltűnnek az emésztést gátló enzimek és a keserű íz) 2 marékkal ledarálunk. A sütőtökből néhány kockát kiveszünk, a többit villával összenyomjuk és összekeverjük a diókrémmel. 
A spenót leveleket (10 dkg elég!) megmossuk, a vastag erét kiszedjük és kb. 10 mp-re forró vízbe tesszük (blansírozzuk), majd lecsepegtetjük. Egy folpack darabra szépen elrendezzük, hogy egymást fedjék és egy kb. 10x20 cm-es téglalapot kapjunk. Ha fűszerezni szeretnénk, most megtehetjük, pl. egy kis sóval és szerecsendióval. Rákenjük a diókrémet és a maradék tökkockákat a közepére helyezzük. A fólia segítségével feltekerjük és hűtőbe rakjuk, hogy dermedjen, mert úgy könnyebb szeletelni. Ebben az állapotban le is fagyaszthatjuk, majd karácsonykor csak előkapjuk és hipp-hopp, meg is van az előétel! :) Kis gyakorlással ennél szebbeket is lehet csinálni, mint ami most nekem összejött! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése