Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2010. december 30., csütörtök

Karácsonyi pulykasült

Bár itt a képek magukért beszélnek, némi kommentár is elkel.
A bébipulykát (3,5 kg) Ausztriában vettem, méghozzá azért, mert a csomagolásán rajta volt a gazda neve, székhelye, hogy mivel etette (50% kukorica, növényi étrend) és hogy mit nem kapott az állat (állati eredetű lisztet, tápot, antibiotikumot), már csak az anyukája neve nem volt rajta! :)
Gyönyörűen felpucolva és konyhakészen várt rám. Az igazi az lett volna, ha vajat használok a bőre alá, de kacsazsírral sem volt rossz, amit előzőleg fűszeres sóval kevertem össze. Jól összezsíroztam kívül-belül, a belsejébe még került egy hagyma, egy alma és egy fél citrom. Kb. 15 percet sült 210°-on, majd mérsékeltem a sütőt 175°-ra, és így sütöttem 2,5 órát. Azt már Gordon Ramsay-től tudom, hogy amennyit sül a pulyka, ugyanannyit kell pihennie is utána. Ez is megvolt és nagyon finom, omlós lett.
Különböző köreteket készítettem mellé, valamint a tölteléket is külön sütöttem.Készült párolt brokkoli, gyömbéres sárgarépa, majonézes- uborkás krumplisaláta (ez utóbbi nem diétás!). A töltelék darált marhahús (előző napi tatárbifsztek maradéka), aszalt szilva, főtt gesztenye és szalonnakockák hengerbe formázva, baconnal körbefogva és így tepsiben megsütve.
Remélem, semmit nem hagytam ki.... :))) 
Ja, igen: vörösboros áfonyalekvár is volt még hozzá. Saját eltevés.
Ezen a tányéron kisfiam adagja látható. :)) A gyerek meg volt elégedve mindennel. :)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése