Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2010. december 4., szombat

Rozmaringos nyúlmáj tepertővel, zöldségropogóssal és téli vitaminsalátával

A nagy fehérségben jól esik a színes ételkavalkád a tányéron! Feldobja a testet és a lelket! :)
A nyulak igen meghíztak mostanában, jó sok hájat szedtem le a legutóbbiról, most ennek kisütésével kezdtem a konyhai munkálatokat. (Kezdők kedvért: kockára vágva serpenyőben lassan kisütöttem, ebből lett a töpörtyű.)
A visszamaradt zsírban az előzőleg rozmaringgal és sóval ízesített nyúlmájat sütöttem ki.
A zöldségropogóshoz a tegnap, kuktában megpárolt zöldségekből válogattam. (0,5 kg sárgarépa, 0,5 kg brokkoli, 0,5 kg szárzeller, 2 kerékrépa kockára vágva, 1 hagyma, kevés só, 3 dl víz, fütyülés után 10 perc -és kész. Ebből a hatalmas adagból aztán több mindent lehet csinálni v. adagokban lefagyasztani.)
A zöldségeket villával összetörtem és összekevertem 1-1 ek. hajdinaliszt, gesztenyeliszt és útifűmaghéj keverékével és kevés reszelt (bio) citrom héjával ízesítettem, ami adott egy kis friss ízt neki. Kis pogácsákat formáztam, majd a zsírban kisütöttem.
A vitaminsalátához nyersen lereszeltem 2 répát, 1 kerékrépát, apróra vágtam a szárzeller belső, leghalványabb részét, savanyú káposztát és kevés citromlevet tettem hozzá és bővel meglocsoltam extra szűz olíva olajjal.
A tányérra a szépség kedvért tettem még egy kevés párolt zöldséget.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése