Mottó

"Az ételed legyen az orvosságod, az orvosságod legyen az ételed!"

2010. április 23., péntek

Itáliai fekete tőkehalfilé

Persze fogalmam sincs, hogy a taljánokat körbevevő tengerekben lehet-e fogni fekete tőkehalat, ennek ellenére a színei alapján akasztottam rá ezt a munkacímet. (Magyar is lehetne, na, persze...)
Szóval ezt a szép filét kifogtam a Metróban (ez tengeri végre és nem ki-tudja-mivel-etetett tenyésztett) és így készítettem: a sütőtál aljára kevés olívaolajat öntöttem, ráfektettem a besózott halat. Bors helyett apróra vágott, friss borsikafüvet szórtam rá. Darabos paradicsomkonzervet (legjobb a házi!) öntöttem rá, majd fűszereztem Kotányiék Pizza fűszerkeverékével, csíkokra vágott medvehagymával és két gerezd szeletekre vágott fokhagymával. Így nézett ki sütés előtt a tepsiben. Lefedve 20 percet sült a 180°-os sütőben, majd még 10 percet fedő nélkül. A második kép már a tényéron a Delikvens adagja. A póréhagymacsíra itt sem maradhatott el. A fekete tőkehalnak egyébként isteni finom - fehér! - húsa van, szálkátlan, kicsit drágább az átlagosnál, de megéri! :)

2 megjegyzés:

  1. Akinek ugye lehet paradicsomot enni:DDD
    Nagyon ínycsiklandó, és biztos finom is.

    VálaszTörlés
  2. Háááát, csak ritkán, mert 20-as!!! Épp úgy, mint a banán... :(((

    VálaszTörlés